Doldisen närmar sig 200 miljoner – ”talar sitt tydliga språk”

E-handlaren från Varberg visar upp ett nytt succéår.

Spelbranschen har sett ett kraftigt uppsving under pandemin och e-handlaren Spelbutiken.se med den. När de nu presenterar siffrorna för det senaste verksamhetsåret, som avslutades i juni i år, visar de upp en omsättning som ökat från 144 till 184 miljoner kronor.

Dessutom har resultatet följt med uppåt från 7,4 till 12,1 miljoner kronor - en ökning med 64 procent.

Annons

Det här är fantastiskt roligt och även om det inte är en överraskning egentligen, så är det ändå ett kvitto att vi följer vår plan. Vår målsättning är att bli Sveriges bästa och mest kunniga spelbutik och årets resultat talar sitt tydliga språk säger Johan Toborn, vd, delägare och grundare av Spelbutiken.se, i ett uttalande.

Spelbutiken.se, som är en av Sveriges 100 största e-handlare, är baserade i Varberg och har trots framgångarna hamnat lite i skymundan. Tillväxten har varit stadig länge, men de senaste två åren har man gjort ett rejält ryck på den fronten. Faktum är att man ökat omsättningen med 98 procent och resultatet med 78 procent sedan verksamhetsåret 2019.

Vi har ju medvetet arbetat lite under radarn på sistone för att bygga vår organisation utifrån våra nya förutsättningar. En av grundpelarna är att erbjuda expertkunskap, service och engagemang samtidigt som vi också är en inkluderande och attraktiv arbetsplats för våra medarbetare, säger Johan Toborn och fortsätter:

Vi har under andra halvåret 2021 också startat den fristående Youtube-kanalen "Gaming4Forty" där vi erbjuder oberoende recensioner, tips och intervjuer från spelvärlden. Det är en satsning för att hylla den spelvärld vi kommer själva kommer ifrån och samtidigt ge tillbaka till alla spelintresserade.

Annons