Han framhåller positiv utveckling inom mode, en återhämtning för heminredning, samt styrkan i egna varumärken och lyckade kampanjer.
Ökad försäljning, högre bruttomarginal och god kostnadskontroll bidrog till resultatet.
Vi ser också tydligt positiva effekter både på räntekostnader och kassaflöde från den förbättrade kapitalstrukturen. Periodens resultat ökar kraftigt jämfört med samma period föregående år och landar på -14,0 miljoner kronor trots att avskrivningar på förvärvsrelaterade immateriella tillgångar på 17,2 miljoner kronor ingår, förklarar Ohlsson.
Trots en osäker omvärld, där Ohlsson kommenterar att "den rådande miljön är svårläst och ger minskad visibilitet", är Ellos Group optimistiskt inför 2025 och ser fortsatta tillväxtmöjligheter för e-handeln.
Fokus ligger fortsatt på kunderbjudande, tillväxt och effektivitet.
Med en långsiktig finansiering som stöttar tillväxt och med ägare som tror starkt på Ellos Groups framtidspotential är vi fast beslutna att upprätthålla det positiva momentum vi sett hittills under året, avslutar Hans Ohlsson.