E-handelsjätten söker fler kickar – köper snusbolaget

"Fortsätter expandera vår online-försäljning".

Madhat. Ja, det är namnet på ett investeringsbolag som gillar snus. Bolaget äger sedan tidigare Snusexpress.no och en mindre andel i Haypp. Madhat driver också Inkclub och Dammsugarpåsar.nu. Nu lägger koncernen även vantarna på norska domänen och e-handeln Maxsnus.no, med en omsättning på drygt 30 miljoner kronor. Det rapporterar Breakit.

I slutet av förra året köpte Madhat även 6 procent av den börsnoterade e-handelskoncernen Haypp, som är marknadsledande på snusförsäljning i Sverige, bland annat via Snusbolaget.se. Haypp blir förvirrande nog nu en konkurrent till Madhats Maxsnus.no. Haypp:s norska motsvarighet heter Snushjem.no.

Annons

I och med övertagandet av Maxsnus.no fortsätter vi att expandera vår onlineförsäljning på den norska marknaden. Vår redan existerande Snusexpress.no växer kraftigt och det är tydligt att vår ambition att sälja snus till Norges lägsta pris, uppskattas av konsumenterna, säger Madhats vd Martin Benckert till sajten.

Annons