E-handelsprofilerna flockas kring nya tjänsten: ”Riktigt taggade”

Cevoid fyller kassan.

Startup-företaget Cevoid har specialiserat sig på att hjälpa e-handelsvarumärken med användargenererat innehåll och community marketing. Bolaget har sedan starten i augusti förra året väckt en del uppmärksamhet, då man backats av flera stora e-handelsprofiler.

Bland annat Anton Johansson, medgrundare av Grebban, och Victor Emilson, grundare av ROIROI, som båda klev in som delägare tidigare i år.

Annons

Nu tar Cevoid in 3,3 miljoner i en pre-seed-runda ledd av ACVC och bland de som går in med pengar finns ytterligare en e-handelsstjärna, Fyndiq-grundaren Dan Nilsson.

Vi är riktigt taggade på att fortsätta utveckla Cevoids erbjudande med verktyg för att engagera varumärkenas communities och att belöna deras aktiva medlemmar. På så sätt så kan varumärken på ett helt nytt sätt bygga ett stort community av kreatörer och ta ytterligare steg mot genuin Community-driven marknadsföring, säger Totte Jönsson, medgrundare på Cevoid.

Bolaget har hittills byggt sin SaaS-tjänst utan externt kapital och ska ha fått flera välkända varumärken med på plattformen. Till exmpel Icebug och BGA.

Att bygga en plattform som möjliggör skiftet inom UGC och community marketing är en stor möjlighet, och Cevoid leder vägen. Vi ser fram emot att jobba med Cevoids engagerade team tillsammans med en grupp starka investerare., säger Jacob Gustafsson på ACVC.

Annons