E-handelstjänsten slår 100 miljoner – både i intäkter och omdömen

"Blir allt viktigare".

Trustpilot talade nyligen ut, i en längre artikel på Ehandel, om svårigheterna på den svenska marknaden. Företaget kämpar dock vidare för att vinna svenskarnas gunst och i resten av världen går det uppenbarligen framåt.

LÄS ÄVEN: Trustpilots VD om Amazons intåg: ”Som att slåss mot Mike Tyson”

Annons

Idag meddelar Trustpilot att man passerat 100 miljoner dollar i årligen återkommande intäkter, runt 860 miljoner kronor, under det tredje kvartalet i år. Företaget har nu över 19 000 företag världen över som betalar för deras kundomdömestjänst.

Under Covid-19 har ehandeln ökat med hela 50 procent inom vissa områden och behovet av trovärdiga konsumentomdömen blir allt viktigare för både företag och konsumenter, säger Peter Mühlmann, Trustpilots grundare och vd, i en kommentar.

Under september månad skrevs det 2,7 miljoner kundomdömen via plattformen och totalt har Trustpilot nu över 100 miljoner omdömen.

 

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!