E-handlare deltog i TV-program – nu strömmar kunderna in

Vill hjälpa kärleken på traven.

Prenumerationstjänsten L'Amourbox startades 2017 med ambitionen att inspirera par till ett bättre sexliv. Efter att grundaren Kristoffer Hjerrild i februari medverkade som tävlande i den danska motsvarigheten till Dragons' Den, eller Løvens Hule som programmet heter på danska, började nya kunder att strömma in. Så pass mycket att hans företag fick svårt att hinna med allt.

Före, under och efter var vi begravda i arbete och kämpade allt vad vi kunde för att hinna med de många nya medlemmar som hade frågor, och det var lite av en kamp, säger L'Amourbox grundare och vd Kristoffer Hjerrild:

Annons
Annons

Lyckligtvis gick det som det skulle och vi är verkligen glada och tacksamma över alla nya medlemmar som har lust att vara en del av L’Amourbox, fortsätter han.

L'Amourbox kunder har en genomsnittsålder på 29 år och 95 procent är i ett parförhållande. I dag är företaget, enligt egen utsago, ledande på den nordiska marknaden med sina 5000 medlemmar. Konceptet bygger på att det ska vara en överraskning - därför får kunderna inte veta vad boxen innehåller i förväg. Varannan månad skickas nya produkter hem.

LÄS ÄVEN: Tips från grannlandet: Avstå från Klarna i Danmark

"Ett fantastiskt koncept"

Kristoffer Hjerrild gick inte lottlös ifrån sin medverkan i TV-programmet. 1,2 miljoner danska kronor investerades i företaget av Mia Wagner och Jan Lehrmann.

Då jag för första gången mötte Kristoffer, kunde jag först och främst se en entreprenör med eld i ögonen, och jag tyckte också att L’Amourbox är ett fantastiskt koncept, som prioriterar något så viktigt som kärlek, säger Mia Wagner, en av investerarna.

"Redan på väg in i flera länder"

I dagsläget säljer företaget prenumerationsboxar i tre länder: Norge, Sverige och Danmark. Vi har tidigare skrivit om när L'Amourbox lanserades i Sverige under 2018.

LÄS ÄVEN: E-handlarens nya box för vuxna tar steget över sundet

I framtiden satsar de stort och vill även ge sig in på den europeiska marknaden.

Annons
Annons

Vi har stora ambitioner för L'Amourbox och är redan på väg in i flera länder. Vi hoppas att vi på sikt kan vara med och göra skillnad i hela Europa, säger Kristoffer Hjerrild.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!