E-handlare satsar på prentjänst för strumpbyxor: ”Otroligt trötta”

E-handlaren hoppas hjälpa kvinnor i vardagsstressen.

Startupen och e-handeln Den Lab har dragit igång en prenumerationstjänst på strumpbyxor. Och nu ska den rullas ut.

Bland grundarna hittar vi bland andra elspark-bolaget Voi:s marknadschef Caroline Hjelm. Hon är en av totalt sex grundare, enligt ett pressmeddelande. Övriga grundare är entreprenörerna Ellen Mattsson, Hanna Forsgren, Stina Hansson, Ebba Zimmerman och Matilda Strömbäck.

Annons

Företaget uppges erbjuder tunna, svarta strumpbyxor, via en prenumerationstjänst. USP:en ligger, enligt bolaget, i att de minskar "vardagsstressen för kvinnor – och de problem som kommer med att använda strumpbyxor", heter det. Men vad de siktar på att omsätta framgår inte av pressutskicket.

Vi var otroligt trötta på hur frustrerande det är att använda strumpbyxor. Det finns miljoner med strumpbyx-användare världen över som har vant sig vid att det är ett återkommande vardagsproblem att behöva springa och köpa nya strumpbyxor då man aldrig tycks ha några hela strumpbyxor hemma i lådan just när man behöver dem. Vi vill erbjuda en lösning på det problemet, säger Den Labs vd Ellen Mattsson.

Ska vara sköna

Strumpbyxorna tillverkas i Italien och ska ha en extraordinärt skön passform, enligt företaget, som tagit in feedback från över hundra kvinnor kring strumpbyxor.

I dag är det svårt att hitta bekväma strumpbyxor som inte klämmer på fel ställen eller hasar ner, och det finns oändligt med olika modeller och varianter på marknaden. Vi ville ta fram ett par sköna strumpbyxor av hög kvalitet, som sitter bra oavsett kroppsform och som känns prisvärda, kommenterar vd:n.

Annons