E-handlare tacklar krisen med allians: ”Vågar tänka nytt”

Storsatsar på gemensamma kampanjer.

Barnklädesmärket Ebbe och OPO Scandinavia, som producerar glasögonbågar, har bestämt sig för att starta ett samarbete. Bakgrunden är coronakrisen, som fått de båda Malmöbaserade aktörerna att se sig om efter nya vägar att nå ut med sina produkter. Nu är tanken att de ska lansera gemensamma kampanjer. Först ut är ett kampanjsamarbete som innebär att kunden får ett par solglasögon för barn vid köp av en badrock från märket Ebbe, som satsat stort på sin egen e-handel Ebbekids.se den senaste tiden.

LÄS ÄVEN: Malmöbaserad e-handlare satsar internationellt

Annons

Vi tycker det är viktigt att både hålla humöret uppe och försöka hitta hållbara, lokala samarbeten som kan skalas upp när marknaden pekar uppåt igen, säger Lisa Loderus, marknads- och kommunikationsansvarig på OPO Scandinavia, i ett pressmeddelande.

Planen är att fortsätta samarbetet till hösten då flera gemensamma kampanjer ska lanseras.

I ekonomiskt tuffa tider vågar vi ifrågasätta och tänka nytt. Vi på ebbe har den senaste tiden arbetat målinriktat för att skapa nätverk och partnerskap med både varumärken och personer som tillsammans kan ge konsumenterna ett högre upplevt värde. Samarbetet med OPO Scandinavia är ett levande bevis på att vi lokalt i Malmö gemensamt kan nå en global marknad med våra hållbara kvalitetsprodukter för barn, säger Mikael Thor, vd och grundare av Ebbe.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!