Search
Close this search box.
ANNONS

E-handlaren Bagoholic krossar 10 miljoner med lönsamhet

Eddie Söderblom (delägare) och grundaren Johan Olausson
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

Egna varumärken slår till igen?

ANNONS

Bagoholic.com med bas i Norra Bohuslän, Hällevadsholm, har nu fått sina siffror för 2021/2022 publicerade. Och det ser minst sagt lovande ut för väskhandlaren.

E-handeln som drogs igång 2017 av Johan Olausson har fått se omsättningen växa rejält. 2018 anslöt även Eddie Söderblom, som delägare i bolaget, i samband med att man utökade sin B2B-satsning.

Företaget säljer väskor med egenproducerade varumärken via Bagoholic.com, men även via olika marknadsplatser och återförsäljare.

För räkenskapsåret som slutade den sista augusti i fjol så landade omsättningen på 11,3 miljoner kronor. En rejäl ökning jämfört med året innan då bolaget omsatte 6,3 miljoner.

Ökningen tillskrivs bland annat en satsning i grannlandet.

Nettoomsättningen avviker med mer än 30 procent på grund av ökad försäljning till Norge, skriver Bagoholic i bokslutet.

Rörelseresultatet går samtidigt från cirka 150 000 kronor till över 400 000 kronor. Bolagets väskor flyger alltså fortsatt av hyllorna och egna varumärken ser återigen ut att vara en lönsam affär i e-handelsvärlden.

Ehandel har sökt Bagoholic för en kommentar.

Dela artikeln: