E-handlaren gör lyxigt förvärv: ”Redo att ta steget”

Klockar in i nytt segment.

Care of Carl, som säljer herrmode på nätet sedan 2010, växter med ett nytt förvärv. Bolaget har plockat på sig Vänersborgsbaserade Gripenbro, som säljer begagnade och vintageklockor.

Förvärvet är ett led i ambitionen att expandera sitt erbjudande och förstärka sin premiumposition, skriver man.

Annons

Vi har länge tittat på kategorin och givet en fin utveckling på vår avdelning med fine watches, nya klockor i premium- och lyxsegmentet, samt en väldigt lyckad satsning på Care of Carl Pre-Owned, andrahandsförsäljning av tidigare använda plagg köpta hos oss, kände vi att vi var redo att ta steget, säger Mathias Ekström, vd på Care of Carl, i ett uttalande.

Gripenbro har positionerat sig i just lyxsegmentet. Här trängs klockor från varumärken som Rolex, Breitling och Omega, som vill hitta nya ägare.

Ett handplockat sortiment av ikoniska och tidlösa modeller från välrenommerade klockvarumärken går väl ihop med vår affärsmodell där vi erbjuder våra kunder The Classics of Tomorrow - ett kurerat urval av premium- och lyxartiklar lika aktuella idag som imorgon, säger Mathias Ekström.

"Riktigt laddad"

Grundaren och ägaren Peter Rösehag blir också kvar hos Gripenbro och kommer att få ansvaret för hanteringen av klocksatsningen.

Efter att ha drivit Gripenbro vid sidan av och i egen regi under väldigt lång tid är jag riktigt laddad inför att få skala upp volymen och jobba i en större organisation som delar min passion för produkten och mitt synsätt på kvalitét och kundfokus, säger Peter Rösehag, grundare och ägare av Gripenbro.

Annons