ANNONS

E-handlaren har lust på mer – tar klivet ut i Europa

Michael Ahlén är vd på Purefun
Purefun/Pressbild

"Stor kommersiell potential".

ANNONS

Polen, med sina närmare 40 miljoner invånare, blir en allt attraktivare marknad för e-handlare. Nu lockar den även svenska Purefun-koncernen, mest känd för sin e-handel Vuxen.se som säljer sexleksaker. Men numera säljer man även sportkläder och partyartiklar, efter flera förvärv.

Det här blir bolagets första kliv utanför den nordiska marknaden. Och i Polen lanserar bolaget nu sitt varumärke Woo Me som omfattar olika typer av vuxenleksaker. Produkterna saluförs via enskilda Woo Me-sajter.

Vi ser en stor kommersiell potential på den polska marknaden. Polen är vår första lansering utanför Norden men inte den sista, kommenterar vd:n Michael Ahlen och fortsätter:

Bolaget bedömer att e-handeln i Polen inte är lika fullt utvecklad som i Norden, Tyskand, Holland och Frankrike. Det är därför ett bra strategiskt val för en etablering.

Satsar på Europa

Polen-satsningen uppges vara början på en fortsatt expansion med fler e-handelsbutiker på den europeiska kontinenten.

Genom att erbjuda ett heltäckande sortiment, en högkvalitativ köpupplevelse och konkurrenskraftiga priser har vi som ambition att etablera oss och växa långsiktigt på flera utomnordiska marknader, konstaterar Michael Ahlen och tillägger:

Fokus är att lansera kostnadseffektivt och attrahera kunder med lönsam marknadsföring, för att därefter skala upp de kampanjer som ger bäst resultat per spenderad marknadsföringskrona.

David Gustavsson
david@ehandel.se