Search
Close this search box.
ANNONS

E-handlaren rullar ut en ny maskinsajt: "Inga felbeställningar"

Sandra Henkel och Sofia Wallin
Swecon/Pressbilder
David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

"Bara fått positiv feedback".

ANNONS

Swecon, som säljer reservdelar till Volvomaskiner, sjösätter nu en ny e-handel. Den nya nätbutiken är även direktkopplad till den inloggade kundsidan Myswecon.

Vi har bara fått positiv feedback från våra testkunder. Sajten är mer lättnavigerad samt mindre teknisk och mer kundanpassad, kommenterar Sandra Henkel som är Project Manager Digital Solutions på Swecon.

Den nya e-handeln erbjuder även, i det inloggade läget, sprängskisser på maskiner. Det går nu att klicka på olika delar av en maskin och se dem i detalj, för att sedan klicka hem rätt del som behöver bytas ut.

När kunden har gjort sin beställning, kan hen följa status för sin order fram till leverans. Eller välja att själv hämta upp den på valfri anläggning, kommenterar Sandra Henkel, som varit projektledare för den nya sajten.

Kundportalen har i dag runt 2 200 användare och omkring 11 500 maskiner är anslutna till tjänsten, som förstås också genererar förstapartsdata till e-handlaren.

Genom att vi finns under My Swecons paraply, vet vi redan från början vilka maskiner kunden har. Man kan givetvis själv lägga till andra Volvomaskiner också. När kunden utgår från maskinen som ska ha reservdelen, eliminerar vi i stort sett risken för att kunden beställer fel reservdel, kommenterar e-handelschefen Sofia Wallin.

Dela artikeln: