E-handlaren trycker till med ny storsatsning: ”Bästa lanseringen”

"Finns utrymme ta mark".

Sweden Buyersclub är en medlemsbaserad e-handelsplattform. Genom att bli så kallad Plus-medlem kan användaren ta del av rabatter och andra förmåner, men även få fri frakt.

Omsättningen har tickat på stadigt sedan 2018 och nådde i fjol 43,7 miljoner kronor. Samtidigt har e-handelsplattformen dragits med förluster under alla dessa år och de ökade i år till drygt 14 miljoner kronor.

Annons

"Länge en del av strategin"

Men nu hoppas man kanske vända även resultatsiffrorna med en ny Amazon-doftande satsning. Sedan den 24 november i år har man nämligen även börjat att sälja böcker på plattformen. Totalt har över 1 500 böcker gått åt. Bolaget ska sammanlagt ha 50 000 böcker i sitt lager nu.

Att introducera ett boksortiment har länge varit en del av vår strategi, och det är glädjande att se det positiva mottagandet från våra kunder. Även om vi korrigerar för julhandeln så är det vår i särklass bästa lansering av ett nytt sortiment. Vi gör också bedömningen att det finns utrymme att ta mark i det här produktsegmentet och jag ser stor potential framöver, kommenterar vd:n Emil Henriksson, i ett pressmeddelande.

Ökade medlemsintäkter

I våras rapporterade Ehandel att e-handlarens medlemsintäkter hade ökat med 41 procent till 4,2 miljoner kronor. Kassan hade i samma veva förstärkts med 3 miljoner kronor, i form av riskkapital från det statliga investmentbolaget Almi och befintliga aktieägare. Nu är målet att ta in ytterligare 6 miljoner kronor.

Annons