E-handlaren värvar i jakten på 100 miljoner: ”Otroligt viktig för oss”

"En spännande affärsmodell".

Blugiallo, som gjort sig kända för sina måttsydda kläder, grundades 2016 i Borås. Bolaget omsatte drygt 18 miljoner kronor under 2022 och grundarna Daniel Apler och Alexander Moström har satt ribban högt för de kommande åren.

LÄS ÄVEN: De håller måttet – e-handlaren ska krossa 100 miljoner på tre år

Annons

Nyligen lanserade Blugiallo sin första damkollektion och i en intervju med Ehandel i höstas, berättade grundarna om målet att nå 100 miljoner inom tre år. För att nå dit har man nu rekryterat Ebba Albråten som ny Head of Social.

Denna roll är otroligt viktig för oss, i synnerhet kopplat till vår varumärkeskommunikation och att fortsätta bygga ett starkt community runt Blugiallo-familjen. Vi är så glada att ha med oss Ebba på denna resa, säger Alexander Moström.

Haft ögonen på dem

Ebba Albråten kommer närmast från rollen som CMO på fintech-bolaget Påmind, där hennes huvudfokus låg på att skapa och etablera en tydlig varumärkesidentitet, samt ansvara för kommunikation och annonsering.

Hon tillträder sin nya roll omgående och kommer att ta ett omni-ansvar för kommunikation, content och community i samtliga sociala mediekanaler.

Blugiallo är unika på den svenska marknaden och jag har länge haft ögonen på dem. De har en spännande affärsmodell och ett starkt community, som jag ser fram emot att fortsätta utveckla och bredda, säger Ebba Albråten.

Annons