Efter ett år: De har nått 3 miljoner – siktar på fördubbling

"Vi har ersatt cirka 2,5 miljoner engångsskydd".

En trosa med inbyggt mensskydd är en relativt ny produkt på marknaden. Och e-handlaren Comfydence säger sig leda den utvecklingen.

Vanliga kroppsfunktioner borde inte vara något att skämmas över. Eller något som begränsar din vardag. Därför finns Comfydence. Våra trosor är ett hållbart och bekvämt alternativ till bindor, trosskydd och tamponger. De skyddar vid mens, inkontinens, flytningar och svett, skriver e-handlaren på sin hemsida.

Annons

LÄS ÄVEN: De dissar engångsskydd – har nu sålt över 10 000 menstrosor

Och nu breddar Comfydence sitt sortimentet inför badsäsongen, och lanserar badtrosor med inbyggt mensskydd. Ehandel bestämde sig för att ta reda på mer om handlaren. Vi fick då veta att bolaget startade så sent som i maj 2020. E-handeln rullades sedan ut samma år.

Över 5 000 kunder

Bolagets brutna räkenskapsår sträcker sig från maj till april. Man har därmed precis avslutat sitt första helår. Så vad landade omsättningen på? Jo, på strax över 3 miljoner kronor. Och målen är högt ställda framåt.

För kommande år siktar vi på att mer än dubbla omsättningen och vara lönsamma på sista raden. Vår produkt har tagits emot oerhört fint på marknaden. Vi har över 5 000 kunder och fantastiska recensioner, det vill säga 4,5 av 5 i betyg, säger medgrundaren och vd:n Anna Hellström till Ehandel och fortsätter:

Vi har investerat kraftigt i marknadsföring, men framförallt utvecklat produkter med bästa kvalitet, funktion och passform.

Hon tillägger att just den nya badtrosan har fyllt ett nytt behov och att intresset har varit stort.

Resultatmässigt är vi väldigt stolta över att vi ersatt cirka 2,5 miljoner engångsskydd, och den siffran kommer att mångdubblas framåt, då vi satsar stort på att göra livet enklare för fler kvinnor och göra hygienbranschen mer hållbar, säger Anna Hellström.

Annons
Annons