Efter miljonsuccén: E-handlaren tar sina diamanter över bron

Sålde för hundratusentals kronor utan marknadsföring.

När vi under 2017 för första gången berättade om Vanbruun.com, hade e-handelsföretaget på tre år nått upp i en omsättning på 15 miljoner kronor. Att sälja exklusiva varor som diamanter på nätet hade alltså visat sig  - tvärt emot vad många hade förutspått - gå hur bra som helst.

LÄS ÄVEN: Med 15 miljoner i omsättning efter tre års e-handel

Annons
Annons

Sedan dess har omsättningen mer än dubblats. Under 2018 sålde Vanbruun diamantringar för 33 miljoner kronor, och under samma år tog företaget sitt första kliv utomlands i form av en norsk sajt.

"Ökar trovärdigheten"

Nu väljer Vanbruun att bygga vidare på sin internationella satsning med en dansk sida, som lanserats i dagarna efter att danskarna visat ett starkt intresse för företagets produkter.

Det är alltid en utmaning att gå in på andra marknader men vi har i år redan sålt för hundratusentals kronor till Danmark utan någon marknadsföring. Med en dansk hemsida ökar vi trovärdigheten och servicen till våra danska kunder. Det känns som ett naturligt steg att öppna upp för ytterligare försäljning i grannlandet, skriver Victor Halvarsson i en kommentar till Ehandel.

Egentligen är Vanbruun.com öppen för beställningar från hela världen, men från och med nu får alltså danskarna tillgång till en sajt på danska.

Vi ser en stor potential i den danska marknaden och det har varit planen sedan vi släppte vår nya sajt att lansera en dansk hemsida under detta året.

LÄS ÄVEN: Victor Halvarsson på Vanbruun blev Årets manliga stjärnskott

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!