Search
Close this search box.
ANNONS

Efter Polen: E-handlaren till tre nya länder

Purefun fortsätter sin expansionsresa i Europa
Purefun/Pressbild
David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

"Stor kommersiell potential".

ANNONS

Purefun Group har lust på ännu mer. Det är koncernen som är mest känd för att sälja sexleksaker, men som numera även säljer partyartiklar och sportkläder.

Nyligen stod det klart att de lanserar vuxenleksaks-varumärket Woo Me på den polska marknaden. Och nu släpps denna e-handel även i Baltikum och det är fråga om en lokalt anpassad näthandel.

Efter lanseringen i Polen expanderar vi vidare till Estland, Lettland och Litauen. Vi ser en stor kommersiell potential på den baltiska marknaden, kommenterar vd:n Michael Ahlén.

Åtta länder

Varorna fraktas från bolagets centrallager i skånska Torup, som ligger söder om Halmstad.

Woo Me fortsätter sin tillväxtresa genom lanseringar i Estland, Lettland och Litauen. Lanseringen innebär att vi nu finns i åtta länder med lokala webbutiker, vi ser detta som ett naturligt steg i vår ambition att bli en ledande aktör på den europeiska marknaden.

"Nyttja skalfördelar"

Fokus ligger på att testa olika marknadsföringsstrategier på de europeiska marknaderna och sedan skala upp de kampanjer som fungerar bäst.

Vi ser ett ökat intresse och konsumtion av produkter inom sexuellt välbefinnande i många europeiska länder och ser fram emot fortsatt expansion till nya marknader där vi kan nyttja de skalfördelar vi har inom gruppen för att växa lönsamt.

LÄS ÄVEN: E-handelsbossen: Därför är den polska marknaden så het

Dela artikeln: