Efter rekorden – Land Shopping lanseras på ny plattform

Växlar upp e-handelssatsningen.

LRF Media fortsätter sin e-handelssatsning och för att möta den tillväxt som skett lanserar man nu Land Shopping på en ny plattform, framtagen av Askås.

Vi ökar användarupplevelsen, med bättre sökbarhet och presentation av varorna, säger Mikael Bergh, chef för LRF Medias kommersiella avdelning, i ett pressmeddelande.

Annons

Produkterna som erbjuds på Land Shopping är handplockade, utvalda varor från Sveriges lokala företagare, hantverkare, slöjdare och konstnärer.

De lokala varorna är bästsäljare, till exempel gotländskt garn och tennarmband från Norrland. För oss på LRF Media är det här ett av många sätt att bidra till företagande i hela landet, säger Mikael Bergh.

LÄS MER: E-handeln ökade försäljningen 134 procent under en månad

Kraftigt ökad försäljning

Land Shopping har ökat försäljningen med över 60 procent jämfört med förra året. Det huvudsakliga kundunderlaget är fortfarande läsarna av tidningen Land och Land.se.

Varumärket Land når omkring 500 000 läsare i tryckta och digitala kanaler varje vecka och är förstås en jätteviktig kanal för att nå ut med vårt erbjudande. En annan är förstås e-handeln i sig själv, som ökar explosionsartat, säger Mikael Bergh.

TRANSPARENS: LRF Media, som står bakom Land Shopping, äger även Ehandel.

Annons