Efter smyglanseringen: Nu talar HelloFresh ut om satsningen i Sverige

Ny distributionscentral invigd.

För några dagar sen kunde vi berätta att den tyska matkasstjänsten HelloFresh i tysthet hade börjat testa sin produkt på den svenska marknaden. Efter en del marknadsundersökningar gör de nu en officiell lansering i Sverige.

LÄS ÄVEN: Tysk matkasse smyglanserades i Sverige

Annons

Vi har analyserat marknaden och vad den just nu har att erbjuda väldigt
noga, testat vår produkt på olika kundsegment, och med hjälp av deras feedback designat en produkt som svenskarna kommer att älska, säger Kristian Hald, vd för HelloFresh i Sverige, i ett pressmeddelande.

När de nu ska konkurrera på den svenska marknaden gör de det genom att erbjuda kunderna en mer flexibel matkasse. Ingredienserna ska vara mer anpassade efter portionsstorlekar, vilket ska minska risken för matsvinn. HelloFresh skriver även att de kommer att använda sig av lokala råvaror.

Nytt distributionscenter i Skåne

För att kunna lansera sig i Sverige har HelloFresh byggt ett nytt distributionscenter i Helsingborg, varifrån alla deras matkassar kommer att levereras. Tjänsten ska vara tillgänglig "i de flesta områdena söder om Sundsvall", enligt pressmeddelandet.

Annons