Efter stora lyftet – nu ska de skapa egna varumärken

"Vi tror starkt på kombinationen".

Det första halvåret på 2021 bjöd på kalassiffror för Meds. Efter den lyckade starten laddar man nu också för bredda affären med egna varumärken. En satsning som inleds med kostillskott och sedan ska fortsätta att utökas med ytterligare produkter.

Ansvarig för det nya affärsområdet blir Johanna Lim Falk, som rekryterats från Navigio.

Annons

Vi tror starkt på kombinationen av egen D2C och fortsatt satsning på våra övriga 30,000 produkter från etablerade och starka varumärken. MEDS har en halv miljon aktiva kunder idag som utgör en fantastisk plattform att lansera nya varumärken, både egna och externa som är nya på svenska marknaden, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare på Meds Apotek, i ett pressmeddelande.

Och självförtroendet är gott inför fortsättningen. Inte minst då man även lyckats bredda målgruppen till att i allt högre grad även innefatta äldre kunder.

Gruppen 65+ står för en betydande och snabbt ökande del av kundbasen. Visst behöver en del lite extra hjälp första gången med bank-ID och inloggning men det ställer vår kundtjänst med glädje upp på. Bilden som ibland ges i media att många äldre inte kan eller vill handla online stämmer inte med vår erfarenhet, säger Björn Thorngren.

Annons