Search
Close this search box.
ANNONS

Efter stora lyftet - nu ska de skapa egna varumärken

Björn Thorngren, vd och medgrundare på Meds Apotek
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Vi tror starkt på kombinationen".

ANNONS

Det första halvåret på 2021 bjöd på kalassiffror för Meds. Efter den lyckade starten laddar man nu också för bredda affären med egna varumärken. En satsning som inleds med kostillskott och sedan ska fortsätta att utökas med ytterligare produkter.

Ansvarig för det nya affärsområdet blir Johanna Lim Falk, som rekryterats från Navigio.

Vi tror starkt på kombinationen av egen D2C och fortsatt satsning på våra övriga 30,000 produkter från etablerade och starka varumärken. MEDS har en halv miljon aktiva kunder idag som utgör en fantastisk plattform att lansera nya varumärken, både egna och externa som är nya på svenska marknaden, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare på Meds Apotek, i ett pressmeddelande.

Och självförtroendet är gott inför fortsättningen. Inte minst då man även lyckats bredda målgruppen till att i allt högre grad även innefatta äldre kunder.

Gruppen 65+ står för en betydande och snabbt ökande del av kundbasen. Visst behöver en del lite extra hjälp första gången med bank-ID och inloggning men det ställer vår kundtjänst med glädje upp på. Bilden som ibland ges i media att många äldre inte kan eller vill handla online stämmer inte med vår erfarenhet, säger Björn Thorngren.

Dela artikeln: