Efter superåret – därför raketökar e-handlaren: ”Vuxit rekordsnabbt”

E-handeln har ökat med 260 procent.

Tretorn, Racqet, Sarek & Fjällmark. Ja, det är varumärken som alla ägs av svenska Thevea Brands Group, grundat 2015. Och fjolåret blev ett kanonår för koncernen. Det visar bokslutet för helåret 2021.

Omsättningen landade nämligen på 432 miljoner kronor i fjol – en ökning med hela 80 procent, mot året innan. Samtidigt ökade lönsamheten med 90 procent till 7 miljoner, medan e-handelaffären växte med 260 procent. Ett flexibelt arbetssätt och ett starkt team uppges ligga bakom framgångarna.

Annons

Vi har vuxit rekordsnabbt och har i dagsläget kunder i fler än 40 länder. Skandinavien är vår största marknad men vi vet att det finns en tillväxtpotential i framför allt DACH, Storbritannien och Benelux. Vi har precis nått en ny milstolpe där vi passerat 500 miljoner på rullande 12 månader, kommenterar vd:n Magnus Månsson.

Bolaget har sedan 2020 gått från 43 till 100 anställda och under 2022 räknar man med att nå en omsättning på strax över 600 miljoner. Thevea gör nu en global expansion, och padelvarumärket Racqet är först ut med fokus på fem nya marknader.

Annons