Trots att 2020 blev ett rekordรฅr fรถr Linums egen e-handel och jรคmfรถrelsetalen hรถga, sรฅ รคr redan ett nytt rekord i sikte. Men frรฅgan รคr var det landar? Redan 1 september passerade man nรคmligen hela fรถrra รฅrets fรถrsรคljning.
Vi รคr naturligtvis vรคldigt glada รถver att vรฅr e-handel presterar sรฅ starkt. Glada, men inte direkt fรถrvรฅnade, sรคger Charlotta Dahlqvist, COO pรฅ Linum, i ett pressmeddelande.
Linums egen omsรคttning fortsรคtter att vรคxa och utgรถr nu runt 35 procent av bolagets totala omsรคttning. Efter att ha uppgraderat sajten under 2019, styrt om kampanjer 2020 och i รฅr fokuserat mer pรฅ prissรคttning har man alltsรฅ fรฅtt god utdelning.
Alla รฅtgรคrder vi genomfรถr skapar resultat direkt och det รคr naturligtvis mycket tillfredsstรคllande. Vรฅr fina konvertering hรฅller i och vi ser en positiv trafiktillstrรถmning dรคr rรคtt kund vill gรฅ pรฅ avslut, sรคger Charlotta Dahlqvist.
Den egna webbutiken รคr som allra stรถrst i Tyskland. En marknad som tidigare legat jรคmsides med den svenska fรถr fรถretaget. รven i Frankrike รถkar man pรฅ bred front och har passerat hela fรถrra รฅrets omsรคttning.
Vi har justerat vรฅr affรคrsmodell och har skapat ett kretslopp mellan egen e-handel och marknadsplatser. Kvittot pรฅ att vรฅr idรฉ hรฅller har kommit snabbt och vi ser positivt pรฅ att fortsรคtta utveckla oss i vรฅr nya riktning kommande รฅr, avslutar Charlotta Dahlqvist.