Ehandel krossar tidigare rekord: “Det är verkligen helt otroligt”

Över 350 000 unika läsare.

Senast i september kunde vi på redaktionen berätta att intresset för e-handel ökat mycket snabbt. Detta på grund av coronapandemin, som lett till en ökad e-handel, men även Amazons stundande intåg.

LÄS ÄVEN: Ehandel slår megarekord: “Har aldrig varit hetare”

Annons

Amazon har nu lanserat i Sverige och pandemin fortsätter, tråkigt nog. Skiftet till e-handel blir även det allt tydligare. Våra nyheter varvas av fysiska butiker som stänger, både temporärt på grund av corona och permanent på grund av skiftet till e-handel, och e-handlare som samtidigt slår helt galna försäljningsrekord.

Intresset för detta skifte är enormt och om vi ska vara helt ärliga så hade vår sajt lite problem att hålla sig uppe i förra veckan, då tusentals besökare försökte läsa våra nyheter. Vi passerade nämligen 350 000 unika läsare under veckan, vilket kan jämföras med september-siffrorna som låg över 100 000. Sidvisningarna är nu också nära 1,5 miljoner.

Det är verkligen helt otroligt, jag är så stolt över det här rekordet. Det är inte länge sedan vi firade att vi hade passerat milstolpen 100 000 läsare på en vecka och nu är vi över 350 000. Vem vet var vi landar i samband med Black Friday och julhandeln? säger vår chefredaktör Johanna Allhorn och tillägger:

En sak som är säker är i alla fall att de här siffrorna gör både mig och resten av redaktionen riktigt taggade inför vad som väntar runt hörnet. Ett stort tack till alla besökare som läser våra nyheter, kommenterar och ger oss tips, tillsammans kan vi gå hur långt som helst.

Vi på redaktionen visste förstås att vi hade en bra höst att vänta oss, men uppenbarligen inte riktigt hur bra den skulle vara. Vår vd Johan Svensson är även han imponerad över redaktionens insatser och svenskarnas intresse för Ehandel.

Vilka siffror! Vår redaktion gör ett fantastiskt arbete med att bevaka branschen och sprida kunskap om ämnet. E-handel är nu relevant för alla och allt fler är intresserade av att lära sig mer. Vi hoppas kunna bidra till att göra skiftet till e-handel smidigare för alla i branschen, genom redaktionens arbete och våra andra tjänster, säger en glad Johan Svensson.

Annons