Ehandels nya storsatsning: ”Ska bli ett Netflix för liveshopping”

Ny mötesplats för alla som gillar handel.

Ett mediehus för liveshopping. Så kan man beskriva Ehandels nya tjänst, som går under namnet Ehandel.Live. Precis som namnet antyder kommer tjänsten att fokusera på den populära trenden livevideoshopping - något som en rad e-handlare har börjat med under det senaste året.

Ambitionen från oss på Ehandel är att bygga en plattform där e-handlare, influencers och konsumenter kan mötas. E-handlare och influencers får en ny kanal för att nå ut och konsumenterna får möjlighet att registrera sig för erbjudanden och förhandsinformation från varumärken som de är intresserade av.

Annons

Vårt mål är att bli ett Netflix för liveshopping. Ehandel.Live ska vara en plattform för alla som tycker om att shoppa, säger Sanna Thurdin, affärsutvecklingschef på Ehandel, i en kommentar.

"Kommer att bli en superviktig kanal"

Liveshopping, som har beskrivits som "TV-shop i realtid", är en trend som har sitt ursprung i Kina, där särskilt den yngre målgruppen har tagit till sig det nya sättet att handla. Även i Sverige har shoppingmetoden fått ett starkt fäste, inte minst med tanke på den sociala distansering som blivit vardag i samband med Covid-19.

Vi har arbetat med det här i nästan ett år. Vi brinner för att hjälpa e-handlarna att nå framgång och vi är övertygade om att liveshopping kommer att bli en superviktig kanal för alla e-handlare framåt, säger Johan Svensson, vd på Ehandel.

Ehandel.Live rullas ut på bred front i början av nästa år och teamet bakom satsningen kommer att presentera nya namn och samarbeten allt eftersom. Redan nu har Reach, en nystartad byrå för sociala medier, anslutit sig till plattformen.

Många större varumärken och kända e-handlare arbetar med influencers idag. För dem blir Ehandel.Live framför allt en plattform för liveshopping och försäljning. För varumärken och e-handlare som inte har samarbete med influencers kan vi erbjuda en matchmaking-funktion där Reach står för matchning med influencers, säger Sanna Thurdin.

LÄS ÄVEN: De rusade med Live Video Shopping - upp 669 procent

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!