Ellos slår upp ny supersnabb sajt: ”En hypermodern e-handel”

"Har sett en tydlig konverteringsökning".

Ellos har lanserat en ny e-handelssajt på alla sina nordiska marknader. Nyheten kommer nästan en månad efter att Jotex, heminredningsföretaget som ingår i Ellos Group, också nylanserade sin nätbutik.

LÄS ÄVEN: Jotex nylanserar e-handeln: ”Branschen utvecklas inte”

Annons

Vår nya e-handelssajt är ett fantastiskt spännande framsteg för Ellos som möjliggör en ännu bättre, snabbare och mer inspirerande shoppingupplevelse för våra över 90 miljoner besökare varje år. Detta är helt i linje med vår ambition att bli den ledande e-handeln inom mode och heminredning för kvinnor mitt i livet. Sedan lanseringen har vi sett en tydlig konverteringsökning och ökad kundnöjdhet, säger Marina Davarinou, vd på Ellos, i ett pressmeddelande.

Enligt företaget är den nya sajten bland annat tre gånger snabbare och erbjuder bättre navigation i e-handeln. Även produktsortimentet har blivit optimerat så att det nu är mer kundanpassat.

Med den nya plattformen tar vi ännu ett steg i vår strategi med att vara ”Customer Centric”. Med ökad användarvänlighet och personalisering förbättrar vi relevansen för våra kunder. Vi kan konstatera att vi nu har en av de snabbaste plattformarna på marknaden med en laddningstid under två sekunder, säger Hans Ohlsson, vd på Ellos Group.

Nu är tanken att man ska uppdatera och förbättra sajten oftare och snabbare för att möta kundernas behov och föränderliga shoppingbeteende.

Detta har varit ett riktigt spännande projekt som sätter Ellos i framkant av den tekniska utvecklingen. Med vår nya hypermoderna e-handel och system för användargränssnittet på butikssidan har vi fantastiska möjligheter att stödja nya innovativa användarupplevelser, säger Jörgen Hellberg, CIO på Ellos Group.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!