Emma S. får ny e-handel – ska vinna tyskarnas gunst

"Självklart vill vi även få upp försäljningssiffrorna".

Skönhetsmärket Emma S har klarat sig stabilt genom pandemin och hållit i en omsättning på runt 43 miljoner kronor, både 2020 och 2021. Det är dock en liten nedgång mot rekordsiffran 48 miljoner under 2018. Nu verkar man dock vara redo att växa rejält igen.

LÄS ÄVEN: Emma S. ökar med 58 procent – snuddar vid 50 miljoner

Annons

Bolaget meddelar idag att man nyligen lanserat en helt ny e-handel, som ska agera grund för en större expansion. Bakom "Emma S. skincare" står den tidigare supermodellen Emma Wiklund och medgrundaren Nora Larssen.

Även om man nu kikar på att bearbeta internationella marknader så ska den nya e-handeln inte bara ha tagits fram för detta ändamål.

Självklart vill vi även få upp försäljningssiffrorna, men det huvudsakliga målet är att leverera en tydligare bild av oss som varumärke och ge en guidande och transparent upplevelse till våra kunder. Därför har vi lagt stort fokus på att skapa inspirerande innehåll som både informerar om våra produkter och samtidigt guidar i allt från hudvårdsrutiner till våra ingredienser, säger Emma Wiklund, som också är företagets vd.

Den nya nätbutiken, på Emmas.com, har tagits fram med plattformen Centra och e-handelsbyrån Aino.

För att vi ska nå fler marknader behövde vi en ny sajt som kan hjälpa oss att växa på nya marknader, framför allt online. Därför har vi lagt stort fokus på att koppla på olika system och verktyg som gör sajten så lokalanpassad som möjligt för respektive marknad, säger Emma Wiklund.

Och planen nu är att bättre kunna bearbeta marknader där man saknar starka återförsäljare.

En marknad som vi tycker är extra spännande är Tyskland där vi redan nu sett en ökad efterfrågan, säger Emma Wiklund.

Annons
Annons