Elgiganten: ”En fantastisk start på årets Black Friday i varuhusen”

När omnikanal är viktigt.

Allt är inte dåligt hos Elgiganten trots dagens Black Friday-problematik med kösystem och strulig sajt. Företaget har som tur är en hel drös med fysiska butiker och årets köpfest ska ha inletts med pompa och ståt, innan tekniken ens kom på tal.

Femdubblade försäljningen

Redan innan Elgigantens e-handel ens hade fått upp något Black Friday-erbjudande, fick kunderna nämligen chansen att besöka varuhusen, mellan klockan 19 och 22, och shoppa loss bland Black Friday-erbjudandena.

Annons
Annons

Vi hade en fantastisk start på årets Black Friday i varuhusen runt om i landet på torsdagskvällen. Vår VIP-kväll för våra kundklubbsmedlemmar slog alla förväntningar och vi femdubblade försäljningen mot föregående år under de tre första timmarna. Dessutom slog vi ett nytt rekord i antal besökare i våra varuhus, berättar Li Persson, kommunikationschef på Elgiganten.

Köerna med köpglada kunder ringlade långa till Elgigantens varuhus runt om i Sverige.

Elgiganten i Karlstad natten till Black Friday

Någon timme senare, vid 22-tiden, öppnade även Elgiganten e-handel upp dörrarna för Black Friday-shoppare och det var då trycket blev för högt. Något vi rapporterade om tidigare idag.

LÄS ÄVEN: Elgiganten om stora kökaoset: ”Vi beklagar verkligen”

Senare under kvällen stötte vi tyvärr på tekniska problem med vår hemsida från det att e-handeln drog igång. Detta beror på en otroligt hög belastning på vår sajt då rekordmånga kunder vill ta del av årets Black Friday-erbjudanden.

Elgiganten jobbar dock på att lösa sajtproblemen och eftersom Black Friday-kampanjen sträcker sig över hela helgen finns det fortfarande hopp om e-handeln.

Annons
Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!