Ett ”Prisjakt” för snus kickar in – ”stora prisskillnader”

"Många hundra timmars programmering".

Det finns sedan länge en välkänt sajt vid namn Prisjakt – som jämför produktpriser förstås.

Men nu gör även Prilljakt entré – en ny prisjämförelsesajt för snus. Bakom sajten står techbolaget Bizkit och mediebyrån Advisory.

Annons

Efter många hundra timmar av programmering finns nu ett egenutvecklat verktyg som kontinuerligt jagar prisinformation. Här kan besökarna enkelt hitta sina favoritprodukter inom segmentet nikotin, tobak eller nikotinfritt, skriver bolagen i ett pressutskick.

Stora prisskillnader

Förutom att söka fram rätt produkt, så kan man se vilka aktörer som har den aktuella produkten i lager – samt vilka betalnings- och fraktalternativ, som erbjuds. Prilljakt är gratis för användarna och finansieras än så länge genom reklamintäkter från annonser på sajten.

Vi ser redan prisskillnader på över 10 kronor per dosa på online kontra fysisk handel, vilket gör att Prilljakt kan hjälpa konsumenter att spara stora pengar, kommenterar Carl Conradsson på Bizkit.

Annons