“Exceptionellt stark utveckling” – Zalando tar in nytt H&M-varumärke

“Ett fantastiskt komplement”.

Modejätten Zalando har uppdaterat sin prognos för helåret efter “en exceptionellt stark utveckling under andra kvartalet 2020”. Zalando väntar sig nu att försäljningen kommer att växa med 15-20 procent under året med ett rörelseresultat runt 250-300 miljoner euro. Preliminära siffror placerar Zalandos omsättning under det andra kvartalet till 2,67-2,71 miljarder euro, vilket är en tillväxt med 32-34 procent.

I samband med den reviderade prognosen och de preliminära Q2-siffrorna så berättar Zalando att det nu är dags för det H&M-ägda varumärket Arket att ge sig ut på modeplattformen. Den 21 augusti kommer Arkets kollektioner finnas tillgängliga för Zalando-kunder på 17 marknader.

Annons

Arkets breda hållbara modekollektioner blir ett fantastiskt komplement till Zalandos utbud. Genom lanseringen av Arket kan våra kunder dra fördel av ett ännu bredare utbud av nordiskt mode med fokus på välgjorda, hållbara produkter. Vi är mycket glada över att ytterligare kunna förstärka vårt samarbete med H&M-gruppen och vi välkomnar Arket till Zalandos plattform, säger Boris Ewenstein, Senior Vice President Supply på Zalando, i ett pressmeddelande.

180 nya företaget till plattformen

Sedan tidigare säljs H&M-varumärkena Weekday och Monki på Zalandos modeplattform.

Vi är så glada för möjligheten att samarbeta med Zalando och vi ser fram emot att presentera våra kollektioner för deras breda publik av medvetna och nyfikna kunder, säger Arkets vd Pernilla Wohlfahrt.

Enligt Zalando så fick de in 180 nya företag som hoppade på deras modeplattform under det andra kvartalet.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!