Filip Tysander investerar i e-handlaren: ”Bevisar potentialen”

Stjärnorna ansluter.

I augusti nådde hälsoappen Stepler, som även har en egen e-handel, milstolpen 100 000 användare. Det fick flera stora entrepenörer att vakna till och nu har man tagit in runt 2 miljoner kronor i en investeringsrunda.

Bland dessa finns såväl Prisjakts grundare, Jonas Bonde, som hälsoentrepenören Ola Lauritzon. Men den som sticker ut allra mest är förstås Filip Tysander, mannen bakom klocksuccén Daniel Wellington. Det är med andra ord ovärderlig kompetens bolaget nu får tillgång till.

Annons

Det är självklart ett kvitto på att vi gör något rätt, och deras investering bevisar verkligen potentialen med Stepler ytterligare, säger Niklas Frisk, medgrundare och vd på Stepler, till Ehandel.

Och affärerna verkar rulla på som förväntat. E-handeln som i augusti hade nått 60 000 unika besökare och några tusen ordrar och nu ska den utökas ytterligare.

Det har varit bra tryck i e-handeln från dag ett. Med det sagt lär vi oss fortfarande och befinner oss nu i en fas där vi breddar produktportföljen, säger Niklas Frisk.

Stepler vill via sin app motivera användare till daglig motion genom att helt enkelt belöna rörelse, bland annat genom attraktiva rabatter hos e-handlare. Trots att vi nu gått in i kallare tider har inte promenaderna och aktiviteten från kunderna minskat.

Nej, det är inget vi har märkt av. Vi jobbar hela tiden med att optimera appen, motivera våra användare till daglig aktivitet och att komma tillbaka in i appen igen, säger Niklas Frisk.

LÄS ÄVEN: Nådde magiska drömgränsen – nu startar de e-handel

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!