Filip Tysander med ny jättesatsning – lanserar e-handel

Daniel Wellington-grundaren kastar sig in i skönhetsbranschen.

Daniel Wellington har flera tuffa år bakom sig och grundaren Filip Tysander har istället börjat vidga sina vyer. Nu har en ny satsning lanserats, skönhetsvarumärket Comis, rapporterar Breakit.

De producerar och säljer en brun-utan-sol-produkt som kunden själv kan applicera.

Annons

Nischen de ger sig in i handlar om att göra produkter som kommer mycket djupare in i huden för bättre effekt och jämnare funktion. Det har att göra både med själva produkten och applikationen, typ sprayflaskan, och sen även då vad det är gjort av och paketerat i för hållbarheten, säger en källa till sajten.

Med sig på tåget har han Dennis Ericsson och David Lauwiner, som båda innehaft chefspositioner på Daniel Wellington.

Bolaget har hittills endast registrerat en förlust från 2021 på 7,3 miljoner kronor. Men man har även fått ett villkorat aktieägartillskott på 10 miljoner.

Vi börjar med att sätta en ny standard i industrin för self tanning, genom att leverera en disruptiv produkt byggd på nanoteknologi, skriver Filip Tysander på Linkedin.

Annons