Fitnessjätte lanserar ny e-handel: ”Målet är en global plattform”

Öppnar för försäljning på nätet.

Fitness-aktören Eleiko, som säljer skivstänger och andra gymtillbehör, har lanserat en e-handel som vänder sig direkt till konsumentmarknaden. Företaget har en omsättning på cirka 400 miljoner och dess produkter används till professionell tyngdlyftning i bland annat OS och VM.

Bolaget har sedan tidigare haft en enklare e-handel som bara vänt sig till andra företag, men nu går man alltså från B2B till att också arbeta med B2C.

Annons

Vi säljer redan idag våra produkter i över 100 länder. För e-handeln kommer vi att växa affären marknad för marknad, men målet är en global plattform, säger Erik Blomberg, vd på Eleiko, i ett pressmeddelande.

För att få sin nya e-handel på plats har Leiko teamat upp med plattformsleverantören Litium.

Vi driver en långsiktig och ambitiös tillväxtplan och behöver därför en flexibel partner som vi kan utvecklas med på en internationell marknad. Vi tittade på de flesta stora aktörerna men fastnade för Litium – det är rätt kaliber för oss, säger Erik Blomberg.

Annons