Foodora delar med sig av sin målgrupp: ”Ett sätt att underlätta”

"Väldigt högt tryck på vår tjänst".

Nu kan Foodora glädja och behaga alla Stockholmare, oavsett om man är den morgonpigga eller är en uppesittare. Från och med den 1 september kommer Foodora att leverera färsk café-frukost hem, oavsett helg eller vardag.

LÄS ÄVEN: Foodoras drag – blir Facebooks partner i Sverige

Annons

Just nu har vi ett väldigt högt tryck på vår tjänst, därför utvidgar vi våra leveranstider samt utbud. Frukost har varit efterfrågat bland våra kunder, något som vi hörsammar och levererar snabbt på, säger Hans Skruvfors, vd på Foodora Sverige, i ett pressmeddelande.

Att införa tidiga leveranser är även ett sätt att underlätta för det lokala bageriet att stärka sin digitala affär i en tuff tid. Genom Foodora får de en ytterligare kanal och kundgrupp att sälja till.

Tjänsten lanseras som ovan nämnt endast i Stockholm till en början, men planeras att rullas ut till Göteborg och Malmö inom kort och sedan till flera andra städer i Sverige.

De företag som redan har anslutit sig är Joe & The Juice, Espresso House, Thelins, Greasy Spoon, Pom & Flora, Mahalo samt Bröd & Salt.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!