Footway Group höjer tillvÀxtmÄlen pÄ medellÄng sikt, meddelar koncernen i dag. Med e-handelsvarumÀrken som Footway, Sportamore, Solestory och Caliroots ser man goda förutsÀttningar för tillvÀxt trots att man ser en del hinder pÄ vÀgen.
Nuvarande marknad Àr fortsatt utmanande med mycket lÄg efterfrÄgan inom vissa produktkategorier, men dÀr upp till hÀlften av marknaden inom sÀllanköpsvaror förvÀntas ske via e-handel Är 2030, skriver bolaget.
TillvÀxtmÄlen justeras nu frÄn en omsÀttningstillvÀxt om lÀgst 15 procent per Är med ett en positiv EBIT pÄ Ärsbasis till en Ärlig omsÀttningstillvÀxt om 30-40 procent med en stabil, positiv EBITA som Äterinvesteras i tillvÀxt.
Avseende tillvĂ€xt sĂ„ Ă€r marknaden för skor och mode fortsatt utmanande pĂ„ grund av pandemin, men vi ser att plattformen har alla förutsĂ€ttningar som krĂ€vs för att leverera hög tillvĂ€xt över tid, sĂ€ger Daniel MĂŒhlbach, vd pĂ„ Footway Group och fortsĂ€tter:
Footway Groups styrka Àr att vi genom mÄnga nischade butiker med starka varumÀrken kan erbjuda produkter inom olika kategorier pÄ mÄnga marknader via ett gemensamt back-end. Vi kommer dÀrför vara vÀl positionerade att kapitalisera pÄ den starka e-handelstrenden nÀr vÀrlden ÄtergÄr till det normala.