Försäljningen sjönk för e-handlaren – tung förlust på 14 miljoner

"Landade ungefär enligt våra förväntningar".

E-handlaren Rapunzel of Sweden, som säljer löshår och tillbehör, fick det tuffare under pandemin, rapporterar Breakit. När sociala sammankomster och resor minskade så gjorde behovet att göra sig extra fin det med.

Bokslutet för 2020 landade ungefär enligt våra förväntningar givet påverkan från Covid-19 under stora delar av året. Våra salonger har påverkats av Covid-19 vilket gjort att den totala försäljningen backat något under 2020 och under 2019 påverkades försäljningen av plattformsbyte, skriver de i sin rapport.

Annons

Omsättningen backade från 144 till 140 miljoner kronor. Däremot förbättrades rörelseresultatet från -19 till -14 miljoner kronor. Men fortsatta förluster, alltså.

Bolaget har också minskat personalstyrkan från 57 till 51 och gör allt för att vända de röda siffrorna på sista raden.

För att ytterligare skydda bolagets resultat fortsätter bolaget med besparingsprogrammet som sjösattes 2020, skriver man.

Annons