Förseningar hos Lyko efter succéfirande: ”Vi jobbar stenhårt”

"Ha lite tålamod".

När Lyko nyligen fyllde 25 år firade företaget sin födelsedag med att erbjuda sina kunder 25 procent på en stor del av sitt sortiment. Kampanjen pågick i bara några dagar, men kan beskrivas som ett av Lykos succédrag. Firandet gick så bra att orderingången snabbt satte lagret under hög press.

LÄS ÄVEN: Lyko fälls för cannbis-flirt: ”Kittlande häftigt”

Annons

Vilken succé det blev!!! Nu jobbar vi stenhårt för att få iväg alla beställningar, men vi ligger några dagar efter så försök ha lite tålamod med oss, skriver företaget i ett utskick till dem som klickade hem ett fynd under jubileumsdagarna.

Vissa order som lades i början av juni har i skrivande stund fortfarande inte anlänt till sin slutdestination. Vid kontakt med kundtjänst skickar företaget ut ett autogenererat meddelande om att även den avdelningen är överbelastad just nu.

Vanligtvis svarar vi inom 24 timmar, förhoppningsvis går det fortare än så. Meeeen, just precis nu ligger vi några dagar efter i vår mailhantering, skriver Lyko i ett mejl som Ehandel tagit del av.

När vi hör av oss till företaget bekräftar Tom Thörnblom, kommunikationsansvarig på Lyko, att orderanstormningen varit hög och att man kämpar på för fullt för att få ut alla order så fort som möjligt. Han beklagar dock att företaget inte kan berätta något mer eftersom man går in i en tyst period inför sin Q2-rapport.

Annons