Fraktjätten visar upp superstarka e-handelsvolymer – Sverige står ut

“20 procent fler paket än förra året”.

Logistikföretaget Bring meddelar idag att man ser ökade volymer. Och det ska vara e-handeln som står bakom tillväxten.

Under årets första halvår har Posten Bring-koncernen ökat sina nordiska volymer för paket från näthandeln med 8,6 procent, jämfört med samma period förra året, skriver företaget.

Annons

Det ska dock gå ännu bättre om man bara kikar på den svenska marknaden.

I Sverige har leveransföretaget Bring ökat sina e-handelsvolymer med 20 procent på ett år – och 169 procent på tre år.

Företaget är förstås glada över utvecklingen och planerar nu fortsatta satsningar i landet.

Vi växer mer än marknaden under årets första halvår. För att rusta för fortsatt tillväxt i Sverige har vi flera stora satsningar på gång. Vi är just nu uppe i ett intensivt arbete med att placera ut egna paketboxar – och så har vi tagit beslut att etablera en dubbelt så stor terminal som vi har idag i Jönköping, säger Hanna Jonasson, director of operations på Bring.

LÄS ÄVEN: Så blir nya pakethubben för e-handlarna: ”Nära relation”

Annons