Från Findus till miljardkedjan: ”En spännande utmaning”

Ny marknadschef ska hjälpa Granngården nå nya målgrupper.

Granngården fortsätter att stärka upp sin organisation. I höstas rekryterades kundtjänstgurun Patrik Weiland som har mångårig erfarenhet från e-handlare som Coolstuff och Cdon. Nu fyller man på med en ny marknadschef i Jenny Maltesson som sedan tidigare jobbat med bolag som Findus, Sony och Danone.

Jag ser fram emot att lära känna marknadsteamet för att tillsammans utveckla arbetet med att inspirera och underlätta ett jordnära liv. Det är en spännande utmaning att forma framtiden för ett så traditionsrikt, varmt och gediget varumärke som Granngården, kommenterar Jenny Maltesson.

Annons

Findus och Sony

Jenny kommer närmast från en roll som nordisk marknadschef på Findus. Tidigare arbetade hon med globala kommunikations- och varumärkeskampanjer på Sony. Hon tillträder sin tjänst den 1 mars.

Jag ser mycket fram emot att lära mig allt om våra konsumenter beteende och behov. Gedigen insikt är nyckeln till att kunna skapa effektiv kommunikation som gör både våra erbjudanden och varumärke tydligt, inspirerande och attraktivt, kommenterar Jenny Maltesson.

Annons