Search
Close this search box.
ANNONS

Friluftsbolaget vandrar vidare – öppnar jättebutik i Väla

Magnus Månsson är vd för friluftskoncernen Thevea
Istock/Press
David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

"Finns ett genuint intresse i regionen".

ANNONS

Om det blir guld och gröna skogar återstår att se. Men sport- och friluftskoncernen Thevea Brands Group – med huvudkontor i Helsingborg – släpper nu sitt nya friluftsmärke Sarek.

Och märket ska få en alldeles egen flaggskeppsbutik i köpcentrat Väla strax utanför Helsingborg. Butiken blir 600 kvadratmeter stor och ska öppna i slutet av mars. Butiken blir ett komplement till Sareks befintliga e-handel.

Vi ser att det finns ett genuint friluftsintresse i regionen och är övertygade om att kunna guida ännu fler till nya äventyr utomhus. Vårt syfte med Sarek är att göra uteäventyret tillgängligt för fler genom att vara en trygg och kunnig guide till grymma friluftsupplevelser, kommenterar vd:n Magnus Månsson,

Upplevelse-inriktad butik

För Väla uppges etableringen vara ett tydligt kvitto på handelsplatsens betydelse – och förmåga att locka till sig innovativa butikskoncept.

Det är mycket glädjande att Thevea Brands Group än en gång väljer Väla när de ska etablera nya koncept och butiker. Sedan tidigare har vi ju padelkonceptet Racqet här hos oss, som med sin upplevelseinriktade butik visat värdet av att komplettera e-handel med en fysisk butik. Jag är övertygad om att nya Sarek kommer att bli en minst lika inspirerande och spektakulär butiksupplevelse, kommenterar Annki Cedervall, ansvarig uthyrningschef på Väla.

Thevea Brands Group har Tretorn, Racqet, Friluftsvaror och Fjällmark i sin portfölj. Koncernen samarbetar även med Adidas Padel, samt Toalson i Norden och Holland.

Dela artikeln: