Friluftsbutiken säger nej till Black Friday – ger bort alla intäkter

Skänker istället för sänker.

Black Week är i full gång och e-handlare landet över håller tummarna för att rea-festen ska ge försäljningssiffrorna en rejäl skjuts. Men det finns företag som väljer att vandra längs en lite mindre upptrampad stig, och inte erbjuda lägre priser.

LÄS ÄVEN: Pressade e-handlare sätter hoppet till Black Week och julhandeln

Annons

En av dessa är friluftslivsföretaget Pinewood som sedan några år tillbaka beslutat att inte sänka sina priser under Black Friday. Ett ställningstagande man står fast vid även under årets Black Week.

Traditionellt sett präglas Black Week av prissänkningar och försäljningsaktioner, men vi har valt en annan väg för att göra en verklig skillnad, säger bolagets vd Bengt Rimark och fortsätter:

Istället för att locka kunder med rabatter strävar teamet på Pinewood efter att bidra till något som skapar en positiv känsla i hjärtat. Snarare än att genomföra prissänkningar, är företagets intention att ge tillbaka.

Stötta cancerforskningen

Under perioden från fredagen den 24 november till söndagen den 26 november kommer Pinewood oavkortat att skänka alla intäkter från försäljningen via deras svenska e-handel till cancerforskningen.

Beslutet att stödja cancerforskningen under Black Week är en fortsättning på företagets initiativ, pinewood mot cancer, där företaget strävar efter att öka medvetenheten och bidra till bekämpningen av cancer.

Inom Pinewoods team har flera medlemmar kämpat mot eller påverkats av cancer, och därför har beslutet att stötta cancerforskningen blivit en hjärtefråga för företaget. Det är självklart för oss att bidra på det sätt vi kan, säger Bengt Rimark.

LÄS ÄVEN: Butikskedjan fortsätter dissa Black Friday: “Tar avstånd”

Annons
Annons