Företaget, som har sitt säte i Stockholm, visar även en stabil tillväxt i försäljningen. Omsättningen för perioden, som sträckte sig från april 2024 till mars 2025, ökade med 12,5 procent till 20,8 miljoner kronor, upp från 18,5 miljoner kronor året innan.
Frontapply grundades för snart tio år sedan ur en frustration över den dåvarande digitala köpupplevelsen för inredningsprodukter.
Historien startade 2017 när vi skulle köpa kökshandtag på nätet. Som digitala konsumenter är man bortskämd med snabba sajter, bra filter på produkter och guider. Så såg det inte ut då. Allt det saknades hos de e-handlare vi hittade till och det slutade med att vi köpte handtagen i en fysisk butik. Ett par månader senare lanserades Frontapply.se med ambitionen att steg för steg sudda ut gränsen mellan fysisk och digital butik, skriver medgrundaren och vd:n Tobias Gustavsson på sajten.
Denna ambition har resulterat i en affärsmodell som nu omfattar allt från måttbeställda stenskivor till ett kurerat sortiment av blandare och belysning.
Den positiva utvecklingen återspeglas i hela bolagets balansräkning. Det egna kapitalet har stärkts och mer än fördubblats, från 1,5 miljoner kronor till 3,2 miljoner kronor. Även balansomslutningen, ett mått på företagets totala tillgångar, har vuxit med nästan 67 procent.
Under året har personalstyrkan utökats från fyra till fem anställda.