Garden Glory siktar mot 100 miljoner: ”Vi bestämde oss”

"Ska vara lönsamma under hela tillväxtresan".

E-handelsföretaget Garden Glory, designvarumärket för trädgårdsprodukter, växte med över 100 procent under 2020. Omsättningen landade på 14 miljoner kronor, samtidigt som man lyckades vända från förlust till vinst. Bolaget gick från ett rörelseresultat (EBIT) på minus 1,5 miljoner kronor till plus 400 000 kronor i fjol. Det skriver Breakit.

LÄS ÄVEN: Garden Glory ökade med nära 500 procent

Annons

Förra året bestämde vi oss att dubbla omsättningen och gasade med digital marknadsföring eftersom vi hade märkt att det gav effekt, säger grundaren Linda Brattlöf till sajten.

Fram tills nyligen drevs bolaget, som grundades 2013, endast av Linda och en person till. Men idag består Garden Glorys team av totalt sex anställda. E-handelsvarumärket har dessutom tagit stora marknadsandelar internationellt och idag kommer majoriteten av kunderna, närmare 70 procent, från USA.

Nu är siktet inställt på att krossa 100 miljoner kronor i omsättning inom de tre närmsta åren.

Vi ska växa snabbt och samtidigt vara lönsamma under hela tillväxtresan, säger Linda.

Under 2020 plockade Garden Glory in åtta miljoner i kapital från olika investerare, bland annat Prisjakt-grundaren Jonas Bonde, riskkapitalbolaget Onelife och Kristian Sildeby från Wallenbergs investeringsbolag FAM.

Kapitalet tog vi in för att ha bättre likviditet och för att kunna vara mer strategiska i våra beslut, avslutar Linda Brattlöf.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!