Search
Close this search box.
ANNONS

Golfbutikens totalkross under Black Friday: "Upp 230 procent"

Peter Vilhelmsson, vd och medgrundare
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

Bรคsta mรฅnaden nรฅgonsin.

ANNONS

Det har varit lite blandade Black Friday-siffror frรฅn branschen. Men generellt verkar mรฅnga sett en รถkning i alla fall under delar av Black Friday-perioden.

Vissa e-handlare stรฅr dock ut med en superstark รถkning. En av dessa รคr NordicaGolf som fick se ordrarna explodera under Black Friday.

Det blev en riktigt stark Black Week-kampanj fรถr oss. Vi smygstartade Black Friday week den 17:e men slog i den stora vรคxeln pรฅ mรฅndag den 20:e och sista dagen var den 27:e, sรคger Peter Vilhelmsson, vd pรฅ NordicaGolf.

Hur blev fรถrsรคljningen?

Totalt sett sรฅ รถkade vi fรถrsรคljningen med 69 procent fรถr hela Black Friday-perioden men pรฅ just pรฅ Black Friday, fredagen, var vi upp 230 procent mot fรถrra รฅret.

Men det var inte bara runt fรถrra veckan som รถkningen lรฅg.

Totalt sett sรฅ har november redan slagit vรฅr bรคsta fรถrsรคljningsmรฅnad historiskt sรฅ vi รคr mycket nรถjda med resultatet, sรคger Peter Vilhelmsson.

Vad tror ni ligger till grund fรถr den starka รถkningen?

Vi har haft en stor รถkning under hela รฅret som legat mellan 30-40 procent som vi rapporterade redan i somras och den trenden fortsรคtter.

Peter Vilhelmsson lyfter รคven fรถretagets erbjudanden som uppenbarligen prickat rรคtt mot mรฅlgruppen

Den stora anledningen till att vi lyckades sรฅ bra med Black Friday i รฅr รคr att vi jobbat mycket med att ta fram bra erbjudanden fรถr golfvintersรคsongen (indoor). Vi har ocksรฅ jobbat intensivt redan frรฅn och med augusti med att bygga prospektlistor pรฅ besรถkare vi har pรฅ siten, sรคger Peter Vilhelmsson.

Dela artikeln: