Guldfynd om influencer-samarbetet: ”Kan tyckas riskfyllt”

"En försäljningssuccé".

Smyckeskedjan Guldfynd har nu släppt sitt tredje designsamarbete med influencern Alice Stenlöf. Den första kollektionen som Alice tog fram släpptes i april 2019, och den andra lanserades i oktober 2020.

Alice andra kollektion var precis som den första en enorm succé, säger Penny Rosenlund, Product Manager, till Influens.se.

Annons

Allt som Alice har designat har visat sig vara en fullträff när det kommer till Gulfynds kunders smak. Om ett tredje samarbete skulle bli av var därför inget svårt beslut att ta.

Att mitt i en pandemi släppa ett nytt samarbete kan tyckas riskfyllt, och att då lyckas med en försäljningssuccé är något Guldfynd är väldigt stolta över. Försäljningen i kombination med Alice designvision gjorde det till en självklarhet att släppa en tredje kollektion, säger Penny.

Retailbranschen har under en längre tid genomgått en stor förändring där allt mer handel förflyttas från fysisk butik till webbaserad handel. Framtidens kunder finns online och med hjälp av influencers kan vi nå den målgruppen genom nya kanaler

Hur går det till när Alice designar en kollektion för Guldfynd? 

Det är väldigt viktigt för oss att ett samarbete känns genuint. Alice är väldigt delaktig redan från start när vi tillsammans börjar skapa en ny kollektion. Tillsammans letar vi efter inspiration, skissar och arbetar fram prover, säger Penny och fortsätter:

Slutgiltig design är alltid noga utvald av Alice i samråd med Guldfynd och en avgörande faktor är alltid om hon själv vill bära smycket eller inte. Alice fingertoppskänsla och personliga smak har varit ett vinnande koncept hittills och vi tror väldigt mycket på hennes tredje kollektion.

Samarbetet finns tillgängligt både online samt i kedjans alla fysiska butiker.

Annons
Annons