Han ska hjälpa e-handlaren svinga hem Europa – ”stora potentialen”

"Viktigt med den personliga relationen".

E-handelsföretaget Out of Bounds har tagit sig igenom pandmin oskadda och lyckades växa något under fjolåret till 41,7 miljoner, med ett rörelseresulat på nära 6 miljoner.

Investerare har även fått upp ögonen för företaget och i mitten av förra året så blev Golfamore Group extern delägare i e-handelsföretaget, som säljer återvunna golfbollar. I samband med det så klargjorde man även att en större expansion låg på bordet.

Annons

Nu är vi redo att erövra den europeiska marknaden med Out of Bounds, berättade medgrundaren Johannes Bergenwall.

LÄS ÄVEN: De köper in sig i e-handelssuccén – peggar upp för Europa

Nu meddelar företaget att man rekryterat en partneransvarig för Europa. Den som fått jobbet är Niclas Ekström, som närmast kommer ifrån Foodora. Out of Bounds jobbar idag med 230 golfklubbar men hoppas addera 300 till under nästa år. Niclas har dock hjälp inför uppdraget.

Förutom mig, så har vi även en dansk och en spanjor i teamet som ser till att vi får en så bra kontakt som möjligt med våra samarbetsklubbar. Eftersom vi vill ha långsiktiga samarbeten som gynnar både klubbarna och Out of Bounds så är det viktigt med den personliga relationen och transparensen kring vårt arbete, säger Niclas Ekström i en kommentar.

Out of Bounds är redan idag verksamma i exempelvis Nederländerna och Danmark. De återvunna golfbollarna säljs främst via företagets e-handel.

Sverige är vår hemmamarknad, men det är utomlands som vi ser den stora potentialen att fortsätta växa, både kring dykning och försäljning, säger Alexander Edsmyr, marknadsansvarig och medgrundare.

Annons