Hans kalsonger med extra lyft – har gett ett rejält tillväxtlyft

"Vi har skickat totalt 30 000 order".

Kalsonger med bra passform – och med ett extra bra lyft för de ädlare delarna, går som tåget. I alla fall om vi får tro e-handlaren BN3TH, som säljer underkläder för män.

Ehandel blev på onsdagen kontaktad av Niclas Olofsson som äger Olofsson Company AB – som i sin tur är distributör för BN3TH i Norden och som äger BN3TH.se

Annons

Vi ligger just nu på en 25 till 30-procentig tillväxt på jämförbara månader och situationen inför högsäsongen, Q4 är riktigt bra, skriver grundaren Niclas Olofsson i ett mejl.

Vi bestämde oss för att ta reda på mer om vad som förklarar framgången. Och Niclas Olofsson bekräftar att man har bra flöden just nu och att kunderna rullar in.

Samtidigt handlar befintliga kunder om och om igen. Vi har sedan dag ett utlovat "100 procent nöjd garanti" och hittills i år har bara en kund nyttjat den möjligheten av totalt 3 500 order. Men totalt har vi skickat 30 000 order. Och vi har en returstatistik på ynka 1,5 promille. Då är det tacksamt att driva e-handel.

Starka sommarsiffror

Lagerhållningen är nu också god, vilket gör att man kan matcha efterfrågan. I fjol påverkades dock lagerhållningen negativt av det globala fraktkaoset. Men nu är de bekymren undanröjda.

Vi fick exempelvis inte in höstleveransen förrän i oktober. I år med våra fina flöden av varor både in och ut från lagret så tripplade vi istället våra siffror under juli och augusti och vi ser ut att dubbla i september.

Under 2020 och 2021 låg omsättningen på runt 3,5 miljoner. I augusti låg man 25 procent över det, samtidigt som vinsten ökade med 200 procent.

Detta trots investering i fyra gånger större lokaler. Men bara så sent som i mars 2022 satt företaget i en cykelkällare i Solberga (i södra Stockholm reds. anm.). Nu har vi ett 350 kvadratmeter stort, modernt, och nyrenoverat lager och kontor.

Har ni något vinstmål för 2022?

Annons

Bolaget har varit lönsamt från första veckan när vi drog igång 2017 och kommer att omsätta cirka 4 miljoner och göra en mellan 10 till 15-procentig vinst i år, beroende på hur Black Friday och julhandeln, utvecklar sig.

Niclas Olofsson äger fortsatt hela bolaget och han har inte tagit in något externt kapital.

Det har inte funnits någon anledning att ta in kapital innan. Vi har haft den setup vi har just nu, det vill säga rätt flöden, rätt lokaler, stor trogen kundgrupp, säger han.

Vad är målet framåt? 

Målet är att från 2023 fortsätta öka omsättningen med 30 procent per år med bibehållen ökad lönsamhet. Det är fullt rimliga mål utan externt kapital och en ”lagom” tillväxttakt. Skulle vi ta in externt kapital och gasa så ser jag ingen anledning till varför vi inte skulle omsätta 40 till 50 miljoner på tre till fyra års sikt.

Bolaget har redan tagit fram nya produkter inom cykling, hockey och löpning och han ser stor tillväxtpotential i hela Norden kommande år.

Ytterligare mål är att fortsätta vara det solklara valet för män som faktiskt bryr sig om vad det sätter på sig under byxorna. Vi har en unik, patenterad teknologi som ger en bekväm känsla hela dagen när man bär dem, men vi är också det självklara valet för dem som bryr sig om vår planet. Vi säger inte att vi är felfria eller perfekta, men vi ska i alla fall göra allt för att nå dit. "Were not perfect, but were trying", avslutar Niclas Olofsson.

Annons