Här är CDON:s nya Singles Day-strategi: ”Inga konstigheter”

Senare start.

I dag är det den 11 november, ett datum som kommit att bli känt som singlarnas dag. Åtminstone i handeln där en rad aktörer numera tillhandahåller särskilda Singles Day-erbjudanden.

LÄS ÄVEN: Singles Day delar handlarna: "Riskerar vattna ur konceptet"

Annons

Ett av de e-handelsföretag som varit en ivrig förespråkare för just Single Day är CDON. När vi på Ehandel förra året hänvisade till siffror från Prisjakt om att dagen fortfarande inte hade fått ett så starkt genombrott i Sverige, gick CDON ut till dagens försvar.

Vi jobbar oerhört nära våra nordiska handlare och vi såg fantastiska prissänkningar under årets Singles Day, vilka genererade en fin försäljningsökning för våra handlare, sade CDON:s dåvarande vd Kristoffer Väliharju till Ehandel i november förra året.

LÄS ÄVEN: CDON slår tillbaka mot Singles Day-kritiken: ”Betydande e-handelsdag”

Så döm av redaktionens förvåning när vi i morse gick in på CDON:s sajt för att undersöka vilka Singles Day-erbjudanden marknadsplatsen hade det här året, och möttes av - ingenting.

Först i förmiddags - efter att vi hade hört av oss för att fråga om den nya Singles Day-strategin - kom årets erbjudanden upp. Klockan 10.43 fick en redaktionsmedlem ett mejl från CDON om att Singles Day var igång. Det kan jämföras med förra året, då ett Singles Day-mejl gick ut från CDON redan klockan 00.05.

Kampanjen gick ut enligt plan i förmiddags så inga konstigheter där, meddelar Pelle Bergkvist, marknadschef på CDON.

Det här året kommer CDON:s kampanj, som alltså drog igång i förmiddags, dock att pågå till och med klockan 23.59 söndag kväll. Förra året satsade företaget istället på en kampanj som pågick i 24 timmar.

Singles Day är viktigt för oss även i år och vi kommer köra kampanjen från och med idag till söndag vilket blir vår längsta Singles Day någonsin och ger våra kunder gott om tid att hitta rätt deal, skriver Pelle Bergkvist i ett mejl till redaktionen.

Annons

Annons