Här är facit för Pernilla Wahlgrens e-handel: ”Fantastisk upplevelse”

Mångmiljonförsäljning under premiäråret för nya varumärket.

Bianca Ingrosso gjorde succé med sitt Caia Cosmetics, som snabbt blev en riktig e-handelssaga. Mamma Pernilla Wahlgren har därefter också lanserat ett eget hudvårdsmärke, nämlige L'Acuila. Nu har Influens.se tittat på bolagets första verksamhetsår.

Rapporten innehåller en åtminstone delvis munter läsning. Premiäråret innehöll nämligen en försäljning på runt 10,5 miljoner kronor. Men i samma veva drog man även på sig en förlust på -337 600 kronor.

Annons

Utöver försäljningen via egen e-handel har man även Kronans Apotek som återförsäljare sedan februari i år. De har även apoteksexklusivitet i ett och ett halvt år.

Det har varit en fantastisk upplevelse att lansera ett eget hudvårdsmärke tillsammans med vårt underbara team. Vi är så glada över det varma mottagandet L’Acuila har fått och alla fina recensioner, sa Pernilla Wahlgren i samband med lanseringen hos Kronans.

Produkterna produceras av Svenska krämfabriken, vars grundare Pär Borgersen och Jesper Rönnbäck även återfinns i styrelsen tillsammans med Lars Karlsson och Pernilla Wahlgren själv. Den tidigare marknadschefen på Svenska krämfabriken, Rachel Stenudd, har tagit sig an vd-rollen i L'Acuila.

Annons