Här är Lindex första babysteg in i Kina – ”har enorm potential”

Går in på Alibabas plattform.

Det var under förra året som Lindex meddelade att det var dags att expandera onlineaffären till Kina. Sagt och gjort: nu lanserar man sitt babysortiment på den enorma e-handelsplattformen Tmall.

Vi har stora ambitioner för vår framtida tillväxt, med fokus på att växa både med vår nuvarande verksamhet men också genom nya tillväxtmöjligheter. Som en av världens största marknader har Kina enorm potential och vi ser fram emot att introducera Lindex på Tmall, säger Susanne Ehnbåge, vd på Lindex, i ett pressmeddelande.

Annons

Det är dock bara ett första steg in på den åtråvärda marknaden. Nu återstår det endast att se hur kineserna tar emot den svenska klädkedjan.

Med tydligt koncept och stort fokus på hållbarhet, är vårt babysortiment mycket uppskattat av våra kunder och vi ser fram emot att introducera det för den kinesiska kunden, säger Susanne Ehnbåge.

LÄS ÄVEN: Lindex avslöjar e-handelssatsning i Kina: ”Har stora ambitioner”

Annons