ANNONS

Här är Webhallens nya logga: "Representerar oss bättre"

"Nu och in i framtiden".

ANNONS

Spel- och hemelektronikkedjan Webhallen har sedan 2001 haft sin klassiska logotyp. Men nu har företagets interna designteam strukit den gamla loggan och presenterar den färska ersättaren.

LÄS ÄVEN: Lönsamheten rusade för Webhallen – och kunderna kräver mer

Ett team inom Webhallen har tillsammans arbetat fram en ny logotyp som vi är mycket nöjda med och som vi känner bättre representerar oss nu och in i framtiden då vi ger oss in i nya spännande projekt. Tillsammans med det nya bildspråket blir helheten en modern bild som speglar vår identitet oavsett var man ser oss, säger Filippa Modig, pressansvarig på Webhallen, i ett pressmeddelande.

Tanken med den nya varumärkesidentiteten är att behålla kedjans igenkännbarhet, men förstärka bilden av att Webhallen är "framåtsträvande och utåtriktad för gaming- och techentusiaster".

När den förra logotypen togs fram år 2001 var onlinehandel fortfarande i sin vagga. Som ett av de få eller till och med det enda omnichannel gamingföretaget i Sverige då var ".com" med för att koppla samman det online och fysiska - men idag är det överflödigt. Den nya loggan är dessutom utformad för att passa bättre tillsammans med vår kortare version, ett w omringat av prickar, för en mer enhetlig köpupplevelse oavsett om man handlar via mobil eller dator, säger Filippa Modig.

Arbetet med att byta ut logotyperna är påbörjat, och kommer successivt att märkas av såväl online som i de fysiska butikerna.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se